tisdag 18 maj 2010

Vilhelmdals gårdsmejeri

Äras de som äras bör. "Himmelskt god ost från Österlen". Då drar jag åt mig öronen, överord? Men, det är det inte, den är himmelskt god och keruben på etiketten är gullig. Jag provade och blev övertygad, ostarna är verkligt goda. I går provade jag att göra ostsås till pasta: jag smälte fint skuren lök i en blandning av smör och olja, tillsammans med fint skuren, chile och så när det hade smält hällde jag i en slatt grädde och när det verkade lagom tjockt och pastan var lagom rörde jag ner ost, grönmögel den här gången. (Det finns en hemsida)

6 kommentarer:

  1. Det finns en hemsida räcker ju ente
    LÄNK!!!?!?!?!
    Vi gillar gårdsostar

    SvaraRadera
  2. Eskil Malmberg19 maj 2010 kl. 22:03

    googla!, men ni ska väl söka era närstående. De lär finnas. Ha bilrutan öppen och dofta er fram till gettäv.

    SvaraRadera
  3. Eskil Malmberg19 maj 2010 kl. 23:00

    På google kan man söka på "gårdsmejerier" och få en lång lista med adresser. Det är värt det att söka upp närmsta granne.

    SvaraRadera
  4. Eskil Malmberg24 maj 2010 kl. 06:49

    Välkommen, Hannes!

    SvaraRadera
  5. Eskil Malmberg24 maj 2010 kl. 23:49

    Jag vill ha rapport om gårdsosten i Edsbyn

    SvaraRadera
  6. Här finns hur många gårdsmejerier som helst, men osten smakar inget

    SvaraRadera