lördag 29 maj 2010

När man inte riktigt har tid

för att man t ex ska kriga mot kirskål kan det vara bra att ha en konserv, t ex sardiner i olja, bäst är de portugisiska, och så använder man aiolin som blev över från i går eller så vispar man en ny -då börjar tiden rinna - och så skär man bra bröd i tärningar och rostar i panna med smör och olja, och så kan man skiva lite salladslök.
Werner Aspenström
Sardinen på tunnelbanan

Jag vill inte tvätta mig med den där tvålen.
Jag vill inte borsta mig med den där tandkrämen.
Jag vill inte ligga i den där bäddsoffan.
Jag känner inget behov av det där toalettpapperet.
Jag är inte intresserad av den där försäkringen.
Jag tänker inte övergå till ett annat cigarettmärke.
Jag har ingen lust att se den där filmen.
Jag vägrar stiga av vid Skärholmen.

Sardinen vill att burken öppnas emot havet.

2 kommentarer:

  1. tjusigt att både du o jag bloggar om aspenström samma vecka, bara petter kvar nu då ju

    SvaraRadera
  2. Eskil Malmberg29 maj 2010 kl. 21:41

    ja, han får skärpa sig. Det var faktiskt dina förstäder som fick mig på spåret

    SvaraRadera