torsdag 3 mars 2011

Att vicka på tårna

Jag har kommit på en fantastisk morgongymnastik, att vicka på tårna, började för tre morgnar sedan. Man sitter och dricker sitt illstarka morgonkaffe, läser tidningen och böjer tårna upp och ner och det påverkar hela benen, jag har träningsvärk i vader och lår. Dessutom kommer blodcirkulationen igång snabbt, vilket ibland kan vara ett problem för äldre gentlemen och förmodligen äldre gentlewomen. Hur passar detta under bloggens titel: att laga gubbaben och det känns viktigt för mig för jag vill orka promenera till den vackra Liarumsdalen med dess rika ängsflora och till bäcken för att plocka ramslök. Se nedan. E

2 kommentarer:

  1. jag brukar också vicka på tårna. varvat med att spreta. bäst är det om man dinglar med benen i vatten, det blir liksom så skönt mellan tårna då.
    fastän att jag varken är en äldre gentleman eller gentlewoman...!

    SvaraRadera